ΟΧΙ ΠΙΑ ΑΛΛΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Δημιουργός: Κατερίνα Παπαποστόλου, Εκπαιδευτικός- Ζωοθεραπεύτρια- Συγγραφέας- Ιδρύτρια Ζω.Ε.Σ.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Όχι άλλο πλαστικό στη ζωή της θάλασσας» είναι ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, το οποίο έχει σχεδιαστεί από την Εκπαιδευτικό- Ζωοθεραπεύτρια- Συγγραφέα και Ιδρύτρια της ΑΜΚΕ Κατερίνα Παπαποστόλου. Το πρόγραμμα εξελίσσεται μέσα από υλικό τόσο για τον εκπαιδευτικό (θεωρητικό πλαίσιο- βασικές έννοιες- θεματικές) όσο και για τους μαθητές (δραστηριότητες που αφορούν φύλλα εργασίας, οπτικοακουστικό υλικό, θεατρικό παιχνίδι, πειράματα, ασκήσεις δημιουργικής γραφής, εργασίες σε ομάδες, ζωγραφική, μουσική, εικαστικές κατασκευές, θεατρική παράσταση) και τους καλεί να μελετήσουν το ζήτημα της θαλάσσιας ρύπανσης κυρίως από το πλαστικό, να πληροφορηθούν για την αλόγιστη χρήση πλαστικού στις μέρες μας, για το βιοδιασπώμενο πλαστικό, για τα ζώα που ζούνε στη θάλασσα και απειλούνται με εξαφάνιση εξαιτίας των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων που έχουν επίπτωση στην κλιματική αλλαγή, να μάθουν για την ανακύκλωση, για τη μείωση απορριμμάτων, για την επαναχρησιμοποίηση και την ανταλλαγή πραγμάτων, καθώς σε ένα παιδί δεν αρκεί να του θέτεις το πρόβλημα και να του προτείνεις λύσεις αλλά χρειάζεται κιόλας να του δείχνεις τους δρόμους, ώστε να μη δημιουργηθεί το πρόβλημα. Τους καθοδηγεί να συλλέξουν και οι ίδιοι πληροφορίες, να γίνουν μέρος του προβλήματος, να αποκτήσουν ενσυναίσθηση μέσα από παιχνίδια ρόλων αλλά και να αναλάβουν δράση πάνω στο ζήτημα των πλαστικών απορριμμάτων στη θάλασσα αλλά και της γενικότερης ρύπανσης του πλανήτη.
Μια μικρή αλλαγή ο καθένας μας από παιδί μια μεγάλη αλλαγή για τον πλανήτη!
Το πρόγραμμα αυτό ανήκει στο υλικό των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και εκπονείται από τον Εκπαιδευτικό της τάξης με τη συνεργασία του φορέα μας.
Αν είστε εκπαιδευτικός και θέλετε να εκπονήσετε στην τάξη σας το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα μπορείτε να επικοινωνήσετε στο info@zwes.gr και να ζητήσετε να σας αποσταλεί ο οδηγός εκπαιδευτικού, καθώς αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την υλοποίηση του προγράμματος από τον/την εκπαιδευτικό καθώς παρουσιάζει τη γενική περιγραφή, τους στόχους, τη μεθοδολογία και τη δομή του προγράμματος. Ενώ περιλαμβάνει το θεωρητικό πλαίσιο- βασικές έννοιες όλων όσων θα συναντήσουν οι μαθητές στην πορεία του εκπαιδευτικού προγράμματος, βοηθώντας τον εκπαιδευτικό να ενημερωθεί ο ίδιος, μέσα από πληθώρα θεωρητικού υλικού, ώστε να μπορεί να μεταφέρει το κομμάτι της γνώσης στους μαθητές που θα κρίνει εκείνος ανάλογα με το μαθησιακό τους επίπεδο.