Για την επίτευξη όλων των στόχων μας η ΑΜΚΕ Ζω.Ε.Σ. αξιοποιεί την υλικοτεχνική και στελεχιακή υποδομή, την εμπειρία και τις γνώσεις των συμβαλλομένων μελών αλλά και άλλων ατόμων που διαθέτουν τέτοιες γνώσεις και εμπειρία. Είναι απόλυτα δεδομένο άλλωστε πως όσοι ασχολούνται με την αγωγή των παιδιών, οραματίζονται ένα μέλλον με παιδιά που μεγαλώνουν ευτυχισμένα και γίνονται ικανά να διαχειρίζονται με αυτοδυναμία και επιτυχία όλες τις δυσκολίες της ζωής τους. Σε μια κοινωνία που διαρκώς μεταβάλλεται, σίγουρα πολλές από τις παλιές δοκιμασμένες εκπαιδευτικές πρακτικές κρίνονται πλέον ως ανεπαρκείς. Όλοι οι εκπαιδευτικοί θέλουμε πλέον ένα σχολείο με παιδιά ικανά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τους και των άλλων, τις ανάγκες τους, να έχουν ορθή κρίση, αυτοπειθαρχία, αυτοέλεγχο, να σέβονται το συνάνθρωπό τους αλλά και τις αξίες και τα δικαιώματα όλων των έμψυχων όντων στον πλανήτη. Να φέρονται με δικαιοσύνη, να συνεργάζονται για την ευημερία όλων των ζωντανών οργανισμών, να συμβιώνουν αρμονικά και να αντιλαμβάνονται τη σημασία της κοινωνικής προσφοράς και του εθελοντισμού στο κοινωνικό σύνολο.
Οι μαθητές σήμερα και μελλοντικοί ενήλικοι αύριο, επιπροσθέτως μεγαλώνουν σε μια κοινωνία όπου η είσοδος άλλων λαών είναι καθημερινή υπόθεση όπως και η συναναστροφή τους με παιδιά άλλων εθνικοτήτων στο σχολείο που μπορεί να έχουν άλλη αντίληψη για τον κόσμο αλλά και για τα ζώα, είτε καλύτερη είτε πολύ χειρότερη.
Επομένως, η ομάδα μας μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της, των δημοσίων δράσεων που συμμετέχει και των ημερίδων- σεμιναρίων που διοργανώνει αγωνίζεται για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα αλλάξει οριστικά τον κόσμο. Το παιδί άλλωστε από την προσχολική ηλικία, υιοθετεί ρόλους και στερεότυπα, ενώ μεγαλώνει συχνά σε κοινωνίες που δεν αποδέχονται το διαφορετικό. Αυτό που επιθυμούμε όλοι μας στις Ζω.Ε.Σ. είναι μια εκπαίδευπου δεν αφορά το περιεχόμενο ενός μαθήματος, αλλά είναι μια ολόκληρη στάση ζωής, μια προσπάθεια για παροχή ίσων ευκαιριών και σημαίνει συνεισφορά στο συνάνθρωπο, αλληλεγγύη, αλτρουισμό, ευαισθησία, συνεργασία, ανάπτυξη εμπιστοσύνης και ικανότητα επίλυσης συγκρούσεων. Σεβασμό στα ζώα ως ισότιμα μέλη της κοινωνίας μας. Η μεγαλύτερη συναισθηματική αρετή που αναπτύσσεται μέσα από ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα είναι η ενσυναίσθηση, και αυτό είναι ένα από τα συναισθήματα που αν το διαθέτουμε απέναντι στα ζώα, τα πράγματα θα αλλάζουν ολοένα προς το καλύτερο.
Οι Ζω.Ε.Σ. στοχεύουν ακόμη μέσα από τα προγράμματά τους να ενοποιήσουν τη γνώση πάνω στα ζώα γύρω από θέματα που ανταποκρίνονται στην ηλικία, στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα των παιδιών και αφενός αλληλεπιδρούν με τους στόχους, το σχεδιασμό και τις δραστηριότητες του Αναλυτικού Προγράμματος στο σχολείο και αυτό πάντα με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, των συναδέλφων εκπαιδευτικών και των γονιών σε πολλές περιπτώσεις. Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν για τα ζώα, τη φροντίδα τους και την αγάπη που πρέπει να δείχνουν σ΄αυτά ενοποιώντας πολλά γνωστικά αντικείμενα. Επομένως τα προγράμματα είναι και διαθεματικά.
Τα προγράμματα είναι παράλληλα διαδραστικά. Η διαδραστικότητα αποτελεί την «αμοιβαία ανταλλαγή» δράσης μεταξύ ανθρώπων ή μεταξύ ανθρώπων και άψυχων αντικειμένων ή καταστάσεων(Roussou, 2004b). Με γνώμονα τη διάκριση ανάμεσα σε ένα ψηφιακό διαδραστικό περιβάλλον και ένα πιο συμβατικό αναλογικό και άρα πιο παθητικό περιβάλλον, όπως είναι μια απλή προβολή βίντεο, θα προσπαθήσουμε να κινηθούμε σε πιο διευρυμένα επίπεδα ελευθερίας σε παράγοντες όπως είναι ο χρόνος και ο χώρος και να δώσουμε στα παιδιά την ελευθερία να καθορίσουν την πλοκή της εμπειρίας τους, ώστε να συμμετέχουν με συναισθηματικό, γνωστικό και κοινωνικό τρόπο(Talin,1998).
Τα προγράμματα είναι πολυθεματικά. Τόσο στα νηπιαγωγεία όσο και στις μικρές τάξεις του δημοτικού, μεγάλο «σύμμαχό» έχει το θεατρικό παιχνίδι, τις εικαστικές κατασκευές, τις δραματοποιήσεις, τις μουσικοκινητικές δραστηριότητες και όλες αυτές ευχάριστες και απλές στην εφαρμογή, που θα εξυπηρετούν την επεξεργασία του θέματος κάθε φορά μαζί με τα παιδιά.
Πολύ σημαντική είναι και η φυσική παρουσία τριών άριστα εκπαιδευμένων και πιστοποιημένων σκύλων που πέρασαν από την κόλαση της αδέσποτης ζωής και αφού εκπαιδεύτηκαν χωρίς την παραμικρή χρήση βίας δεν σταματούν με τον τρόπο τους να μιλούν για άδολη και παντοτινή αγάπη. Οι σκύλοι δεν είναι όμως αναπόσπαστο κομμάτι των φιλοζωικών ενημερώσεων καθώς αυτές είναι έτσι δομημένες, ώστε να εκπονούνται ορισμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και χωρίς αυτούς.
Τα προγράμματα μεταδίδονται στα σχολεία, στα ιδρύματα και στους οργανισμούς αλλά και όπου προσκληθεί η ΑΜΚΕ, απολύτως αφιλοκερδώς με εξαίρεση στις απομακρυσμένες περιοχές από τη βάση της κάθε ομάδας όπου υπάρχουν περιπτώσεις που ζητάμε να μας καλυφθεί το μεταφορικό κομμάτι, μιας που η ΑΜΚΕ δεν χρηματοδοτείται από κανέναν άλλον σε ο, τι αφορά μεταφορικά, διαμονή και σίτιση πέραν της δημιουργού της και των εθελοντών στο μέτρο που μπορούνε. Τα άτομα τα οποία συμμετέχουν στα προγράμματα είναι απόλυτα καταρτισμένοι μέσα από σεμινάρια και πιστοποιημένοι από φορείς εκπαίδευσης σκύλου πιστοποιημένους στην Ελλάδα, όπως είναι η KynagonDogTrainersAcademyπου στέκεται δίπλα μας και είναι ένας πολύ στενός μας συνεργάτης στο κομμάτι της ένταξης σκύλων στα σχολεία. Ενώ είναι όλοι επαγγελματίες που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν άμεση σχέση με τα παιδιά και τα ζώα, όπου ο καθένας έχοντας αναλάβει το κομμάτι της εκπαίδευσης που του αναλογεί, δίνει τον καλύτερο εαυτό του και γίνεται με τα παιδιά παιδί!
Σε κάθε συμμετοχή της σε δημόσια δράση αναλαμβάνει την ζωοφιλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μέσα από τη δύναμη του θεατρικού παιχνιδιού αλλά και πολλών άλλων διαδραστικών και μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων. Με τη συνεργασία πολλών ειδικών όπως θεατρολόγων, μουσικών, ηθοποιών, ανιματέρ, μέσα από τη δύναμη της διάδρασης προσπαθεί να φέρει τα παιδιά σε βιωματική επαφή με τα ζώα και να τους εμφυσήσει την αρετή της ενσυναίσθησης.
Τεράστια πρόκληση για μας αποτελεί το πρόγραμμα θεραπευτικής επαφής για παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες «Θεραπευτική Αγκαλιά», επίσης εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘ για όλα τα σχολεία ειδικής αγωγής της χώρας και τα ΕΕΕΕΚ, όπου οι σκύλοι της ομάδας μας επισκέπτονται θεραπευτικά ιδρύματα και σχολεία ειδικής αγωγής. Η ιδρύτρια της ΑΜΚΕ Ζω.Ε.Σ. Παπαποστόλου Κατερίνα που «τρέχει» αυτό το πρόγραμμα έχει εξειδικευτεί στην ειδική αγωγή με πιστοποιήσεις στο φάσμα του αυτισμού, στις μαθησιακές δυσκολίες και στη ΔΕΠΥ αλλά και είναι πιστοποιημένη ζωοθεραπεύτρια από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ζωοθεραπείας.
Σημαντικοί αρωγοί μας το οπτικοακουστικό υλικό, το θεατρικό παιχνίδι, το τραγούδι, ο χορός, οι εικαστικές κατασκευές, οι δραματοποιήσεις, οι συνεργασίες με ηθοποιούς, τραγουδιστές, εικονογράφους, συγγραφείς, χορογράφους, παιδικές θεατρικές σκηνές και ομάδες και οι μουσικοκινητικές δραστηριότητες.
Χτίζουμε ένα νέο ζωοφιλικό ελληνικό κατεστημένο γκρεμίζοντας συθέμελα ο,τιδήποτε παλιό, επικίνδυνο και αναχρονιστικό! Γινόμαστε όλοι μαζί μια γερή αλυσίδα αγάπης!
Τα ζώα νιώθουν όπως εμείς! Έχουν ανάγκες και δικαιώματα! Και αξίζουν όλα τους μια δεύτερη ευκαιρία! Γινόμαστε η φωνή τους!
Όραμά μας θα παραμένει πάντα να ενημερωθούν όσο περισσότεροι μαθητές γίνεται, να «ταξιδέψουν» τα προγράμματά μας όπου υπάρχει παιδική φωνή, όπου ακούγεται αδέσποτη κραυγή. Ώστε να ακουστεί η φωνή μας ως μια πνοή ολοκληρωτικής αλλαγής στα ζωοφιλικά δρώμενα.
Ένας ασταμάτητος αγώνας πλάι σε όλες τις παιδικές ευαίσθητες ψυχές για να τους πείσουμε πως είναι αυτή η Γενιά που πρέπει να δώσει επιτέλους ένα τέλος σε όλα τα εγκλήματα που γίνονται σε βάρος των ζώων. Για τον ερχομό μιας μέρας που θα αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες που μας αναλογούν.
Δεν ονειροβατούμε! Ίσα ίσα πατάμε πολύ γερά στα πόδια μας. Και ξέρουμε πως οι Ζω.Ε.Σ σαφέστατα δεν μπορούν να λύσουν το θέμα των αδέσποτων ζώων μόνες τους! Είναι αποφασισμένες όμως στο να συμβάλλουν τα μέγιστα στη διαμόρφωση μελλοντικών πολιτών με ζωοφιλική συνείδηση, με αίσθημα εθελοντισμού, αλτρουισμού, συνεργασίας και δικαιοσύνης. Που θα υιοθετούν ένα ζώο και θα παραμένουν δίπλα του βράχοι σιγουριάς και ασφάλειας μέχρι το τελευταίο λεπτό του ταξιδιού του σε αυτή τη ζωή. Η αλλαγή θα έρθει. Με βήματα αργά και σταθερά. Γκρεμίζεις και ξαναχτίζεις. Με συνέπεια, ήθος, επιμονή, υπομονή και ελπίδα. Τουλάχιστον εμείς για αυτό ήρθαμε! Για να νικήσουμε!